Thursday, April 30, 2009

Hairan...

Kitchen glass hob jenama Elba aku boleh pecah. Wonder why ? why ? why ? Tak dapat aku nak bayangkan kalau glass kaca kene kat aku hari tu. Nasib baik aku tengah berdiri jauh sket. Dengan rasa terkilan, terpaksalah aku buang semua ayam goreng dan masak asam pedas aku masak waktu tengahari. Tak berani pulak nak makan...takut ada kaca. Tapi aku betul2 tak sangka ianya boleh retak dan berderai pecah.......



Tahun lepas lagi dah ada problem....kene tutup gas bila dah selesai masak. Biasanya kita off je punat yg kat atas hob tu. Tapi kalau aku tak tutup gas, maka akan berbaulah satu rumah gas macam gas bocor pulak. Agaknya sebab lama sangat problem tu tak diselesaikan, eventually glass hob tu makin longgar glass texturenye kot dan tunggu masa je nak berderai.



Agaknya ada hikmahnye juga.... dapat beli dapur baru brand Shermenns with marble hob...biar mahal sket and nampak lebih hard quality ....dah serik pakai kaca....nasib baik la firdaus tak duduk kat dapur masa tu. Hopefully brand ni ok.

No comments: